Olmerdug i væv og strik – Udstilling til Knitting by the Sea 26.-28.04.2024

Stribede mønstre i væv og strik. Det er ikke helt nemt at balancere farver og striber i en harmonisk sammensætning, men når man først er kommet igang, er det faktisk rigtig sjovt.

På denne udstilling vises olmerdug vævet på Hørvævsmuseet på Krengerup. Striberne giver inspiration til stribede strikkerapporter. Oplev farverne og tag inspirationen med hjem til nye stribede strikkeprojekter.

Udstillingen kan ses på Den Gamle Gaard i Faaborg i forbindelse med strikkefestivalen Knitting by the Sea. 26.-28. april. Fernisering fredag den 26. april kl. 14.

Lørdag den 27. april kl. 13-16 i Den Gamle Gaard, Faaborg, vil frivillige fra Hørvævsmuseet vise hvordan man spinder uld og hør, samt hvordan man bearbejder hør.

Se mere om strikkefestivalen her.

Gå ikke glip af: