25.000 kr. til Hørvævsmuseet

I anledning af 25-års jubilæet i 2019 har Hørvæsmuseet udgivet bogen ”Det handler om at væve”. Bogens tilblivelse er støttet med 25.000 kr. fra Fonden for Fynske Bank, og beløbet blev søndag den 13. oktober overrakt i forbindelse med, at museet i efterårsferien tilbyder kreative aktiviteter for børn og voksne.

-Vi er meget glade for støtten fra vores lokale pengeinstitut, fortæller Marianne Krämer, der er formand for Hørvævsmuseet. Vi modtager ikke nogen form for offentlig støtte til museet og er derfor afhængige af økonomisk assistance, når vi har noget særligt vi gerne vil lave. Vores jubilæumsbog fortæller om de første 25 år med museum på Krengerup, som jo er bygget op om de gamle væve fra Tommerup Væveri.

Fonden for Fynske Bank har som formål at støtte aktiviteter i bankens område og uddeler hvert år midler til lokale foreninger mv.

Direktør Per Bruun Madsen fra Fynske Bank i Glamsbjerg overrækker checken på 25.000 kr. til Marianne Krämer, formand for Hørvæsmuseet.

Del nyheden:

Se også disse nyheder: