Levende lørdag med vævning og broderi

Lørdag den 29. august kan du opleve hvordan håndvævene på Hørvævsmuseet fungerer og desuden er der fremvisning af broderi. Frivillige fra museet vil fortælle og vise frem.

Helene Vonsild er tekstilkunstner og i caféen på Hørvævsmuseet viser hun vævede tekstiler, både håndvævede rumdelere i japansk silke og forskellige tekstildesigns i puder og tilbehør. Læs mere her.

Desuden kan du se billeder af broderier fra udstillingen “Grænseløse Sting” , en udstilling om Håndarbejde i skolen 1920-2000 og udstillingen Umagen Værd, som viser elevarbejder fra Design- og Håndværksefterskolen.

Museet er åbent fra 13-17 og der naturligvis også mulighed for at se museets faste udstillinger og besøge museets butik og café.

Del nyheden:

Se også disse nyheder: