Alsidig kunstner med lyst til at lege

Tine Bille udstiller frem til 26. august i caféen på Hørvævsmuseet. Hun er en multikunstner med adskillige talenter

-Jeg lærte at væve, da jeg var en stor pige, og jeg plantefarver, strikker, arbejder med filt, knipler og syr. Så har jeg arbejdet en hel del i ben og horn, har smedet lidt, arbejdet i birkebark og været på et enkelt drejekursus, fortæller Tine.

-Kort sagt, så bliver jeg aldrig træt af at lege og lære nye ting, men det gør jo, at tiden ind imellem er lidt kort, og på den her måde bliver jeg i hvert fald aldrig verdensmester i noget som helst, men mindre kan jo også gøre det.

Udstillingen på Hørvævsmuseet har fokus på raku, som er en speciel japansk metode til brænding af ler. Tine Bille kombinerer raku med flettet pil og skaber dermed helt nye udtryk i form af for eksempel skåle og fuglefoderhuse.

Tine Billes raku-univers kan opleves på Hørvævsmuseet frem til og med 26. august. Der er åbent alle dage undtagen mandag fra 13-17.

Del nyheden:

Se også disse nyheder: